Πέμπτη 9 Αυγούστου 2012

Βέροια και Ημαθία μέσα από παλιούς χάρτες

Είναι γνωστό ότι η πόλη που μένουμε η Βέροια είναι από τις λίγες πόλεις της περιοχής που κατοικείται από πολύ παλιά και συνέχεια. Σημαντικό για μένα είναι πιο ήταν παλιά το όνομα της όπως και ποιες άλλες πόλεις  και χωριά της περιοχής ήταν γνωστά τότε αφού μνημονεύονται στο χάρτη.
Ακολουθούν χάρτες παλιοί που βρήκα στο Internet με σχόλια. Με κλικ πάνω στο χάρτη ζουμάρω.
χάρτης του 1708 η Βέροια με όνομα Beroea  εμφανίζονται επίσης Μίεζα, Αιγές, Μεθώνη, Πύδνα, Αλιάκμο!!

χάρτης του 1770 η Βέροια με όνομα Cara Veria  εμφανίζονται επίσης Σέρβια, Κίτρος,..

χάρτης του 1814 η Βέροια με όνομα Boroea  εμφανίζονται επίσης  Μεθώνη, Πύδνα, Πέλλα, Δίον, Αλιάκμων

χάρτης του 1828 η Βέροια με όνομα Carapheria ήVeria  εμφανίζονται επίσης Niagostos Niaousta η Νάουσα και το Ξερολίβαδο σαν βουνό μάλλον

χάρτης του 1829 η Βέροια με όνομα Carapheria   εμφανίζονται επίσης Cojani or Karaiani, Καψοχώρι, Κιτρος, Delvendos

χάρτης του 1835 η Βέροια με όνομα Veria  εμφανίζονται επίσης Khateri (Κατερινη), Grevno(Γρεβενά)

χάρτης του 1911 η Βέροια με όνομα Veria  εμφανίζονται επίσης Kolendros

χάρτης του 1942 η Βέροια με όνομα Verria  εμφανίζονται επίσης Marousia, Kostohori, Xirolivathion, Melike, Guida(Γιδάς?)

8 σχόλια:

  1. Στον χάρτη του 1828 Επίσης εμφανίζεται η ΚΑΣΤΡΑΝΙΤΣΑ μετέπειτα κατρανιτσα και σήμερα Πύργοι Εορδαίας , Έχω στην κατοχή μου 30 περίπου χάρτες της Ελλάδας που πάνε πίσω μέχρι το 1600 kai κάτι οποίος θέλει μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου να τον στείλω ένα αντιγράφω kastranista@yahoo.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα. θα μπορουσα να εχω αντιγραφα΄;
      touristass1@yahoo.gr

      Διαγραφή
    2. Αν γίνεται κ μπορείς περιοχής Νάουσας κ Έδεσσας η βοδενα

      Διαγραφή
  2. Τυπογραφικό λάθος η παραπάνω ηλεκτρονική διεύθυνση είναι
    kastranitsa@yahoo.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα ήθελα ένα κ εγώ
    Αν γίνεται τις Βέροιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα ήθελα ένα κ εγώ
    Αν γίνεται τις Βέροιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα ήθελα ένα κ εγώ
    Αν γίνεται τις Βέροιας

    ΑπάντησηΔιαγραφή